Κοντεύουν τέσσερις μήνες από την ημέρα που ο Niki Lauda έφυγε από την ζωή και η ομάδα του F1racingnews.gr διάλεξε τις 10 καλύτερες στιγμές από την ζωή του στην F1

10) Η ζωή μετά τους αγώνες

Μετά την απόσυρση του από τους αγώνες της F1, ο Niki Lauda συνέχισε να ασχολείται ενεργά με το άθλημα έξω από το cockpit.

Συγκεκριμένα ο Αυστριακός υπήρξε σύμβουλος της Scuderia Ferrari την περίοδο 1992-1997,όπως και επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Jaguar από τα μισά του 2001 μέχρι το 2002.

Από την σεζόν του 2012 μέχρι και τον θάνατο του ήταν μη εκτελεστικός πρόεδρος της Mercedes AMG Petronas F1 Team ενώ του άνηκε και το 10%.


9) Το Fan car

Το σουηδικό Grand Prix του 1978, βρήκε τον Αυστριακό να οδηγάει την Brabham BT46B ή αλλιώς το γνωστό Fan Car που είχε στο πίσω μέρος του έναν ανεμιστήρα 18 ιντσών ο οποίος απέδιδε μεγάλα ποσά κάθετης δύναμης.

Το μονοθέσιο αγωνίστηκε μόνο σε εκείνον τον αγώνα καθώς υπήρχαν μεγάλες αντιδράσεις από τις άλλες ομάδες και ο Lauda κέρδισε με 34 δευτερόλεπτα διαφορά.


8) Ο τελευταίος του αγώνας

Στην πίστα της Αδελαΐδας το 1985, ο Niki Lauda οδήγησε τον τελευταίο αγώνα της καριέρας του.

Μπορεί μην είχε μία θεαματική κούρσα, καθώς ξεκίνησε 16ος και εγκατέλειψε με πρόβλημα στα φρένα της McLaren του στον 57ο από τους 82 γύρους ωστόσο ήταν το τέλος μιας εποχής.


7) Η πρώτη του νίκη, Ισπανικό GP 1974

Το Ισπανικό GP του 1974 πραγματοποιήθηκε στα βόρεια της Μαδρίτης σε μία πίστα που ονομάζεται Jarama.

Σε αυτήν την πίστα 45 χρόνια πριν ο Niki Lauda κέρδισε την παρθενική του νίκη.

Ήταν 28 Απριλίου του 1975 και ήταν μόλις 25 χρονών, οδηγώντας για την Ferrari.

Επίσης έκανε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με γύρο 1:20.83 στον 47ο γύρο ενώ είχε ξεκινήσει από την pole.


6) Ο 3ος παγκόσμιος τίτλος

Το να κερδίζεις έναν αγώνα είναι ένα συναίσθημα το οποίο δεν μπορεί  να εκφραστεί σε λόγια από κανέναν οδηγό.

Στην συνέχεια το να κερδίζεις συνεχώς είναι κάτι ακόμα πιο ξεχωριστό, αλλά κάθε οδηγός ονειρεύεται να κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Ο Lauda κατάφερε να κερδίσει τρία παγκόσμια πρωταθλήματα, με το τρίτο να έρχεται το 1984 όπου ο Αυστριακός είχε να ανταγωνιστεί οδηγούς όπως οι Mario Andretti, Jody Scheckter, James Hunt και άλλοι.

Εκείνη την χρονιά κέρδισε τρεις αγώνες ενώ είχε και τρεις ταχύτερους γύρους.


5) Η τελευταία του νίκη.

Το 1985 ήταν μία από τις χειρότερες σεζόν του Αυστριακού.

Ο Lauda σε 16 αγώνες είχε 11 εγκαταλείψεις, σε 2 αγώνες δεν αγωνίστηκε καθόλου λόγω τραυματισμού, είχε μία πέμπτη και μία τέταρτη θέση, είχε όμως και μία νίκη.

Στο τελευταίο Ολλανδικό Grand Prix που πραγματοποιήθηκε ο Lauda εκίνησε από την δέκατη θέση.

Ο Αυστριακός δείχνοντας την ταχύτητα της McLaren ανέβηκε θέσεις και προσπέρασε τον Ayrton Senna για την δεύτερη θέση ενώ πέρασε και τον Prost όταν ο Γάλλος πραγματοποίησε το pit stop του.

Prost πίεσε πάρα πολύ τον Αυστριακό και στους 12 τελευταίους γύρους υπήρχε μεγάλη μάχη μεταξύ τους, με τον Lauda να κερδίζει για μόλις 0.232.

Το βάθρο ήταν ιστορικό καθώς τον Lauda πλαισίωσαν οι Prost και Senna.


4) Ο πρώτος του τίτλος


Ο συνδυασμός Ferrari και Niki Lauda αποδείχθηκε ακαταμάχητος  το 1975.

Η σεζόν μπορεί να μην ξεκίνησε καλά  καθώς στους πρώτους τέσσερις αγώνες δεν κατάφερε να ανέβει πάνω από την πέμπτη θέση, ωστόσο στην συνέχεια κατάφερε να κερδίσει πέντε αγώνες και να ανέβει άλλες τρεις φορές στο βάθρο, κατακτώντας το πρωτάθλημα με 19.5 βαθμούς διάφορα από τον δεύτερο Emerson Fittipaldi.

Στα highlights εκείνης της σεζόν η μάχη μεταξύ Hunt και Lauda στην Ολλανδία, με τον πρώτο να κερδίζει.

Μία μάχη η οποία θα μας προετοίμαζε για το τι θα ακολουθούσε την επόμενη χρονιά.



3) Το σοβαρό ατύχημα, nurburgring 1976

O Niki Lauda έζησε έναν από τους χειρότερους εφιάλτες του ανθρώπου - καιγόταν ζωντανός.

Στην προσπάθεια του για τον παγκόσμιο τίτλο του 1976 ο Αυστριακός είχε ένα σοβαρό ατύχημα καθώς χτύπησε βίαια τις μπαριέρες και παγιδεύτηκε στο φλεγόμενο μονοθέσιο του και σίγουρα δεν θα είχε επιβιώσει αν δεν ήταν οι Arturo Merzario, Guy Edwards και Brett Lunger για να τον βγάλουν εκτός.

O Lauda είχε υποστεί σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπο και μεταφέρθηκε άμεσα σε Νοσοκομείο όπου και πάλεψε για την ζωή του τις επόμενες μέρες.


2) Το μεγάλο Comeback

Όπως είδαμε ακριβώς από πάνω ο Lauda έφυγε από την πίστα με σοβαρά εγκαύματα και έχοντας εισπνεύσει τοξικά αέρια.

Έπεσε μέχρι και σε κώμα όμως ως εκ θαύματος μετά από έξι βδομάδες ήταν στην Monza για να αγωνιστεί.

Όχι μόνο κατάφερε να καταταχθεί στην πέμπτη θέση αλλά τερμάτισε και τέταρτος στον αγώνα αποδεικνύοντας στον Enzo Ferrari ότι δεν έπρεπε να τον ξεγράψει τόσο γρήγορα καθώς τερμάτισε 38.1s μπροστά από τον Αργεντίνο αντικαταστάτη του Carlos Reutemann.

1) Η σεζόν του 1976

1976. Χρόνια ορόσημο για όλους τους οπαδούς της Formula 1.

O Niki Lauda όντας πρωταθλητής θέλει να διατηρήσει τον τίτλο του, ενώ ο James Hunt μόλις έχει υπογράψει για την McLaren.
Η σεζόν ξεκινάει ιδανικά για τον Αυστριακό καθώς σε εννιά αγώνες είχε πέντε νίκες, δύο δεύτερες θέσεις, μία τρίτη και μία εγκατάλειψη.

Στον αντίποδα ο James Hunt είχε τέσσερις εγκαταλείψεις και δύο νίκες.

Ωστόσο όλα θα άλλαζαν στο Γερμανικό Grand Prix.

O Lauda είχε το ανατριχιαστικό ατύχημα που είδαμε πιο πάνω στο νούμερο 3.
Παρά τα εγκαύματα στο πρόσωπο και κατάφερε να ανέβει μέχρι στο βάθρο στο Αμερικάνικο Grand Prix.

Ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς ο οποίος πραγματοποιήθηκε υπό καταρρακτώδη βροχή στο Fuji θα έκρινε και τον τίτλο.

Ο Lauda όμως αποφάσισε να εγκαταλείψει στον πρώτο γύρο θεωρώντας ότι ήταν πολύ επικίνδυνο να αγωνιστεί υπό τέτοιες συνθήκες και κανένας δεν τον αδίκησε μετά από αυτά που πέρασε.


(Oι επιλογές των στιγμών αποτελούν προσωπικές επιλογές της ομάδας του F1racingnews.gr. Περιοριζόμαστε μόνο σε 10 επιλογές οπότε κάποιες πρέπει να μένουν εκτός λίστας)